tisdag 29 maj 2012

Frustration

Så mycket tankar, så mycket idéer.

Jag tror att den stora utmaningen framåt för mig är att hantera frustrationen över att skolans övergripande system är så diametralt motsatt vad jag skulle vilja. Jag måste försöka jobba mer som jag vill, samtidigt som jag måste förhålla mig till den politik som styr mitt arbete.

Motarbeta betygshets samtidigt som jag måste sätta rätt betyg. Uppmuntra elever att våga misslyckas, samtidigt som de inte ska känna att det går ut över deras slutbetyg. Arbeta långsiktigt trots kursbetyg.

Ni gör det inte lätt för mig, kära politiker. Jag kanske ska försöka gamifiera mitt jobb, och se er politiker som buggar, eller designfel, som är irriterande, men inte game breaking. I just have to find the work-arounds that make the game playable and enjoyable.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar